De Riepe headerfoto

Zoeken

Share |

Over ons

De Riepe ontvangt geen vaste subsidie van gemeente of overheid en bekostigt zichzelf door de verkoop van de bladen, contributies van de businessclub aangevuld met giften. De gemiddelde maandelijkse oplage is 12.000 exemplaren. De verkoop gebeurt op vaste verkooppunten bij winkels, met instemming van de winkeliers. In Nederland mag je zonder een vergunning een daklozenkrant verkopen.

De productie en distributie van De Riepe wordt verzorgd door vrijwilligers, stagiaires en re-integranten onder begeleiding van een projectleider van WerkPro (Antonie Grootenhuis).

De inhoud van het blad omvat naast enkele vaste rubrieken (puzzel, receptenhoekje, strip en een interview met een lid van de Business Club), redactionele artikelen van gevarieerde aard en bijdragen van de verkopers (de rubriek ‘straatklinkers’).

De artikelen worden geschreven door de redactie van InspireMedia, een werk-leer-project van NOVO. Ook worden de foto’s, illustraties en vormgeving door InspireMedia verzorgd onder begeleiding van de projectleiders (Marianne de Lange en Ine Paulien Weijer). Alle medewerkers van InspireMedia zijn vrijwilligers, cliënten met een GGZ-achtergrond en re-integranten.